Gili T, Bali en begin van Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne Veth - WaarBenJij.nu Gili T, Bali en begin van Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne Veth - WaarBenJij.nu

Gili T, Bali en begin van Cambodja

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Oktober 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,
Laatste keer dat ik schreef was vanuit Gili Air waar ik samen met Laura een kamer deelde en dagen lekker op het strand lag. Ik baal van mezelf omdat ik niet veel fotos heb gemaakt van het eiland terwijl het wel heel erg mooi was. Ik probeer meer fotos te maken van dingen maar ik merk dat ik het ook ergens zonde vind van de ervaring om telkens maar mijn camera te moeten pakken.
Maar goed, verder met het verhaal. Ik besloot om naar Gili Trawangan(Gili T) te gaan om daar met Aida nog te gaan feesten aangezien we goede verhalen hadden gehoord over gili T. Ik pakte de boot van Gili Air naar Gili T, wat overigens heel dicht bij elkaar ligt, waar ik Aida en nog een Duitse ontmoette. Aida en ik deelde samen een kamer. Na wat gerelaxed op het strand en ik weer eens mn neus verbrand had(na ontelbare keren insmeren) gingen we ons klaar maken om te stappen. Het was een hele leuke avond, vooral omdat Aida eigenlijk helemaal niet van de muziek daar hielt en de Duitse nogal als een wilde indiaan danste. In Gili hangt een lekkere sfeer en iedereen is wel in voor een feestje wat het extra leuk maakt. We kwamen daar ook wat Nederlanders tegen die we in Seminyak in Bali ook al hadden ontmoet in het hostel... Ik verbaas me er altijd over hoe klein het reizigerswereldje is!
Na twee dagen weinig slaap en feesten,strand en Bintangs en cocktails was het tijd om naar bali te gaan. Ik had afgesproken om Laura weer te zien in Ubud. Ubud is een stad in midden bali. Was een mooie stad, en we besloten een dag met wat mensen rond te gaan touren met de scooter door rijstvelden. Ik ging overigens achterop de scooter want ik heb het nog steeds niet aangedurfd om daadwerkelijk zelf scooter te rijden. De rijstvelden waren leuk om te zien maar wel heel druk. Verder kwamen we nog langs allerlei eetstalletjes, en koffieplanterijen waar we met een supermooi uitzicht allerlei koffies hebben mogen proeven. Lekkerste chocolademelk ooit op , gemaakt van pure cacao(of hoe je dat schrijft). Na twee dagen Ubud hadden Laura en ik genoeg van de drukte en vervolgden we onze reis naar Canggu in het zuiden van Bali. Dit was een relaxte plek waar we allerlei stranden bezochten en vooral lekker lagen. Laura probeerde nog te surfen maar er was veel koraal wat het lastiger maakte. Na Canggu ging ik naar Kuta waar ik een paar verschrikkelijke verhalen over had gehoord omdat het vooral zou bestaan uit dronken Australiers en veel en veel te veel touristen. Niets was minder waar, maar ik wilde naar Kuta om Aida nog een keer te zien. We wilden nog een keer samen uit omdat we zoveel lol met elkaar hadden. Aida noemde mij ook wel haar ‘Nederlandse helft’. We gingen naar de skygarden, een erg foute club waar je voor ong 8 euro twee uur onbeperkt kan drinken. Het was echt, ondanks dat de clubs zo fout waren en er inderdaad veel dronken australiers waren, superleuk. En ook wij ontmoette australiers waarna we met een hele groep mensen besloten om snachts ergens bij een hotel nog te gaan zwemmen. De dag erna kwam de kater natuurlijk weer en heb ik niet veel anders gedaan dan afscheid genomen van Aida (ik ben haar ‘Dutchie’) en pakte ik een taxi naar Uluwatu. Een supermooie plek met bali, helemaal niet zo toeristisch en hele mooie zeezichten. Ik lag wederom een paar dagen op het strand alvorens Laura en ik terug gingen naar Kuta om daar nog laatste dingen te kopen en zodat ik dicht bij het vliegveld zou zijn voor mijn vlucht naar Cambodja.
Heel veel anders dan op het strand liggen heb ik dus niet gedaan op Bali, maar dat was eigenlijk wel heerlijk. Ik vond de mensen in Indonesie vriendelijk maar soms iets te. Mannen waren nogal vervelend af en toe door het altijd maar schreeuwen van ‘hee sexy where are you going’ ‘he blondie sexy what are you doing?’ Opzich doen ze dit overal, maar mijn ervaring was dit in Indonesie echt heel erg en ondanks dat ik me geen enkel moment onveilig gevoeld heb was het gewoon ronduit irritant.
Afgelopen donderdag was het na een maand indonesie dan tijd om het land te verlaten om te vliegen naar Cambodja, Siem Reap. Ik nam na bijna 4 weken samen gereisd te hebben afscheid van Laura. Heel vreemd was dit, en ze was zo lief door stiekem een klein cadeautje in mn schoen te stoppen. Mijn vliegtuig vertrok om 21:20 waarna ik van 00:15 tot 07:00 op Kuala Lumpur moest wachten voor mijn vlucht naar Siem Reap. Ik was helemaal gebroken toen ik aan kwam in Siem Reap. In eerste instantie moest ik n paar uur wachten tot ik ergens kon inchecken dus lag ik maar wat muziek te luisteren in het hostel. Daar ontmoette ik een indier ,zwitser en australier waarmee ik lunch had en na de lunch besloten we n paar uur naar Ankor te gaan. Ik kocht een drie dagen pas omdat ik meerdere tempels wil bezoeken. Vrijdags deden we een paar kleine tempels.... wauw wat is dat indrukwekkend! Zo ontzettend mooi, en Ankor is zoooo ontzettend groot. Ik snap wel dat dit unesco werelderfgoed is en waarom dit een van de mooiste bezienswaardigheden wordt genoemd op de wereld. Het is zo mysterieus en mooi. Vandaag ga ik met de indier nog wat andere kleinere tempels bezoeken en dan morgen ga ik de grote bezoeken die het meest bekend zijn.
Ook hier zijn veel kinderen die dingen proberen te verkopen, veel waarschuwingen ook om geen misbruik te maken van kinderen ed. Ik ben al een tijd in Azie maar toch ben ik nog telkens verbaasd maar ook geschokt hoe anders er wordt omgegaan met mensen. Mijn hart breekt ergens wel als kinderen je achtervolgen en je kaarten willen verkopen, maar je moet nee zeggen. Als je ja zegt support je eigenlijk alleen maar kinderarbeid en daarbij kan je niet iedereen helpen. Daarnaast heb ik nu al gezien dat Cambodja toch echt wel wat armer is dan indonesie en thailand. Mijn gevoel om iets te willen doen wordt daardoor ook groter en ik raak ook steeds meer overtuigd om mogelijk de international humanitarian action master in Groningen te gaan doen.
In cambodja zijn ook een heleboel landmijnen, wordt veel voor gewaarschuwd. Het heeft ook een indrukwekkende en heftige geschiedenis wat het tot een heel interessant land maakt.
Ik houd jullie op de hoogte van mijn avonturen in Cambodja de komende +- 3 weken!
Liefs,
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Anne

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 9289

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 02 Januari 2016

Azieeeee

Landen bezocht: