eerste anderhalve week - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anne Veth - WaarBenJij.nu eerste anderhalve week - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anne Veth - WaarBenJij.nu

eerste anderhalve week

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 September 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi allemaal,

Eindelijk kan ik een langer iets typen, dus ik zal nu een eerste blog schrijven om even te laten weten hoe mijn eerste anderhalve week zijn geweest in het verre azie.

De eerste dagen waren een ontzettende cultuurshock en ik had dus een jetlag van hier tot tokyo(nou is tokyo niet meer zo ver). Een paar dingen vielen me tijdens de vliegreis al gelijk op. Zo werd ik in het vliegtuig naar ko samui ontzettend nagekeken omdat ik de enige blanke aan boord was. Daarnaast zijn mensen in Hong Kong best apart, ze gorgelen allemaal als ze op de wc zijn. Klinkt natuurlijk niet echt smakelijk, maar goed. Hong Kong was ENORM groot qua vliegveld. Ik verdwaalde dan ook op zoek naar eten.

Aangekomen in Koh samui was ik zo moe dat ik totaal geen zin had in mensen, maar ja als je in een dorm slaapt zijn er nou eenmaal mensen. Er waren vooral Engelse jongens in het begin maar ik kon er niet veel om geven op dat moment of ze leuk waren of niet, moeheid heerste. De dag erna geslapen tot wel 15:00 ofzo. Woensdag had ik een tour rond het eiland geboekt. Dit was super touristisch, ik kreeg een apenshow te zien(vet zielig) en watervallen die wel mooi waren, mooie stranden en allemaal buddha's en tempels. Het eiland had qua mooie cultuur niet ontzettend veel te bieden, het toerisme is duidelijk toegeslagen. Olifant rijden was bijvoorbeeld ook een optie, maar dat vind ik dus echt het meest zielige wat er is. Woensdag terug in het hostel waren mede dorm genoten gezellig bezig en ik was weer in stemming om leuk mee te doenm, waarna ik een leuk duits meisje heb ontmoet. We gingen samen naar Chaweng beach met wat duitsers en engelsen en dansten op het strand totdat de drank zo rijkelijk vloeide dat een taxi terug nog moeilijk te vinden was. Maar goed, het verhaal van de kater komt later merkte ik donderdag wel en donderdag was wederom niet heel spannend te noemen overdag. Savonds gezellig met hostel genoten gechilled. Vrijdag besloten we terug te gaan naar het strand om daar weer te feesten, dit keer werd ik keer op keer aangesproken. Vrouwen die zeiden dat ik er zo mooi uitzag en mannen die dachten dat ik marylin monroe in levende lijven was. Zaterdag lekker op het strand gelegen, waarna er nog leuke mensen in het hostel arriveerde. Zaterdag en zondag daarmee gechilled en eigenlijk niet veel anders gedaan dan cocktails drinken op het strand en lekker genieten van ' the good life' .

Gisteren(maandag) was het dan toch eindelijk tijd om maar eens van mn luie (feest)kont af te komen en verder te trekken. We vertrokken naar het vasteland waar ik afscheid nam en verder trok met de nachttrein naar kanchanaburi... Vele uren, vies hotel, nachttrein en uren wachten op lokale trein later arriveerde ik vandaag in kanchanaburi. Nou... het is mooi, er is hier overduidelijk veel gebeurd in WOII maar ik kan nou niet zeggen dat het de meest spannende plek zal zijn waar ik kom deze reis. Veel backpackers zijn hier niet al is het hostel waar ik zit wel prima(wel duur). Vandaag denk ik dat ik eindelijk met stokjes heb leren eten. Het ging ineens vanzelf, ofja... ik moest wel met mn noodle soepje. Het eten hier is echt lekker, de mensen zijn aardig en het weer bevalt me prima.
Vandaag de ' bridge over the river kwai' gezien. Vond het best erg om te zien dat alle japanners en toeristen blije selfies maakten op de brug... als je je bedenkt hoeveel mensen er zijn gestorven om deze brug te bouwen.
Morgen ga ik naar een museum over de oorlog hier en de begraafplaats en dan is het wel weer mooi geweest hier. Donderdag vlieg ik naar Chiang Mai, op naar een nieuw avontuur.

Een paar dingen die me op zijn gevallen:
- de wcs hier zijn zo vreemd soms. Met een schep en n emmer water zonder wc papier...tja hoe moet dat dan?
- mensen zijn ontzetten vriendelijk
- de koning hier is onaantastbaar, ook overal afbeeldingen van hem
- Overal, maar dan ook echt OVERAL tempels en heilige offers.
- bijna alle hostels willen dat je je schoenen uit doet.
- mensen gebruiken hier zonnebrand met witmaak spul erin.

en ik heb al honderden muggenbulten(zo voelt het dan)...

Al met al bevalt het me hier prima! Moet nog wel leren om afscheid te nemen van mensen. je ontmoet leuke mensen en na een paar dagen of een week zijn ze weer weg. Alle culturen zijn zo interessant en ik kan echt genieten van alle dingen die ik beleef en leer hier.

Tot snel!
Liefs
Anne

  • 01 September 2015 - 19:44

    René:

    Leuk dat je je blog actueel houd.
    Groetjes ook van Gonneke

  • 06 September 2015 - 21:08

    Rens Nagtzaam (neefje Van Maarten):

    Hoi Anne,
    Leuk om je verslag te lezen vanuit FB in Standdaarbuiten ☺
    Onze Siebe is als het goed deze maand klaar met zijn hbo, zou goed zijn als hij ook iets meer van de wereld ging zien. Heb je tips?
    Grtz Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Anne

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 9314

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 02 Januari 2016

Azieeeee

Landen bezocht: